dagje brisbane, local legend, noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu dagje brisbane, local legend, noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu

dagje brisbane, local legend, noosa

Blijf op de hoogte en volg Emiel

25 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Brisbane And bridie Island.
Vanmorgen vroeg vertrokken (uur of 10) naar brisbane. Grote stad met een mooie skyline. Daar aangekomen een "gratis" parkeerplek gevonden net buiten de stad. Wij een beetje geshopt en gezocht naar the city beach. Na een korte warme wandeling kwamen we midden in het centrum een stadsstrand tegen met palmbomen en alles! Heerlijk de rest van de middag daar verbleven.
We hadden geen zin om in brisbane te overnachten dus besloten we om door te rijden richting het noorden.
Na een uur gereden te hebben kwamen we aan in bridie island. Een klein schiereiland met zo'n 20k inwoners.

We gingen lekker koken (aan het strand ofc) kwam er een of andere local genaamd Ken waar we gezellig mee gesproken hadden. Hij nodigde ons uit op de koffie. Dus wij er savonds heen, bleek Ken ook een oude backpacker te zijn van 67 lentes jong. De stoere verhalen werden om onze oren geslingerd. Veel geleerd over de natuur en over de omgeving mooie aanbevelingen aangehoord. Dus dat was echt weer een geslaagde dag. Oh ja we hebben weer gratis onderdak. So sleepwell boys And girls.

Australia zoo And noosa

Heerlijk ontbeten, een grote kop koffie en onze dag kon beginnen. Op naar de bekendste dierentuin van australie van Steve irwin. Allemaal leuk en aardig maar het begon te regenen en het bleef maar regenen.
Nou eerste koala gezien en geaaid, een kangoeroe gezien die ons niet aanviel gezien en geaaid. Een krokodil die ons volgde in zijn bad omdat hij dacht wat wij wel een lekkere amuse waren. Een grote dolle pret dus. Maja Hey het regende nog wel:/ wat gaan we doen jongens. "Mhua maakt mij niet uit" is een van de bekendste zinnen van Runar en matti dus wij doorgereden naar noosa. Groot succes! Het zag er allemaal heel leuk uit, in het donker en de regen. Wij nig even gedoucht en gekookt in een hostel, een mooie slaapplaats gevonden, biertje gedronken en op naar bed!

• 26 Januari 2013 - 08:29

Tiny Bloemers:

Hoi, Emiel,
    Wat een leventje heb jij toch, heerlijk.
    En, waar heb jij tot nu toe allemaal gewerkt?????? hahaha. Maar zolang het zo gaat is het natuurlijk nog lang uit te houden.
    Kom voorlopig nog maar niet terug het is hier vreselijk koud en de sneeuw is nog lang niet verdwenen.
    Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Dikke kus.