Sydney en omstreken - Reisverslag uit Burleigh, Verenigde Staten van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu Sydney en omstreken - Reisverslag uit Burleigh, Verenigde Staten van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu

Sydney en omstreken

Blijf op de hoogte en volg Emiel

12 Maart 2013 | Verenigde Staten, Burleigh

Sydney
Het heeft even geduurd, ik kon mezelf er niet toe zetten, maar ik heb wat tijd genomen om jullie een beetje te updaten van de laatste 2 weken:)

Aangekomen in Sydney, 10:30 pm.....hostel dicht waar we geboekt hadden! Alle telefoon nummers die we hadden van hun werkte niet. Oh ja een klein detail, het regende en de taxichauffeur had ons enkele minuten daarvoor flink afgeperst. Dus daar stonden we dan, in de slechtste buurt van australie, waarde junks, travestieten, enz enz rondliepen. Maar wat bedacht ik me opeens, de sleutel van ons allereerste hostel had ik nog in mijn bezit, wat een mazzel dat er op dat moment daar dus nog 2 plekken vrij waren:) dus wr hadden een gratis overnachting, en als klap op de vuurpijl een gratis ontbijt daarbij:)
4 dagen Sydney stond op het programma, vorige verblijf in Sydney was awesome, maar hier ontdek je weer dat het klimaat een grote rol speelt in je vreugde voor een stad. Anyway matti steph en kik arriveerde zaterdag die avond was de grootste en bekendste parade van australie in Sydney genaamd Mandy grass. Allemaal heel gezellig dus. Wat ik vergeten ben te vertellen is dat we de afgelopen dagen werk gezocht hebben, en ook nog werk gevonden heb! Sunnyhillflowers at Lillydale.....Oke tof wij hebben dus alle 3 een baan! Alleen een probleem het ligt vlak bij Melbourne en wij zaten in Sydney. Dus zat er maar een ding op, de nacht trein naar Melbourne. Na +- 10 uur waren we aangekomen in Melbourne en zijn we gelijk door gereisd naar Lillydale.

We hebben ons eigen huis, stel e er niet te veel bij voor want we delen het met 4 anderen en het is een krot, bende en ongedierte overal, maja we hebben wel even ons eigen stekkie voor de aankomende 4 weken of meer. (Daar zijn we nog niet helemaal over uit) anyway bloemen snijden of beter gezegd leli's snijden ja die grote lange bloemen die zo stinken......die ja! Een baantje van 6:30-3:15 gebukt staan, kratten sjouwen, bloembollen planten en heel smerig worden, hier kwam ik er wederom achter waarom ik verpleegkundige ben geworden maar dat even ter zijde. Hard werken, in een kas en laten wij nou net de mazzel hebben dat er een hittegolf in Victoria is waardoor de temperaturen oplopen tot rond om het vriespunt (40 graden +) liters water gaan er dooreen en kilo's zout krijgen we ervoor terug. Niet zeuren we hebben werk, krijgen goed betaald en komen in aanmerking voor ons second year visa.
De eigenaar van het huis had nog een oude auto staan waarmee een andere backpacker enkele weken geleden een ongeluk mee heeft gehad, dus ik heb er een leuke hobby bij en ben lekker na werktijd aan de auto aan het klussen, voordeel ervan is....we mogen heb gratis gebruiken, en dat is ook wel nodig in dit gat.
Had ik al verteld dat we 6 dagen per week werken? Nee? Bij deze dan btw;)

Na 2 maanden was het dan eindelijk zo ver. Ik heb de vergadering bezocht. Met al dat reizen en kort verblijven op een plek is het heel moeilijk om een vergaderzaal te vinden. Bedenk maar eens dat er in briabane alleen al 100 gemeentes zijn O.o maar ik met totaal ongepaste kleding, een kapotte auto die rateld en een hoop herrie maakt het terrein op rij, verwelkomen alle broeders en zusters mij heel hartelijk, en merk e eigenlijk hoe erg je dat gemist hebt! Het voelde gelijk weer goed. Ik werd smiddags uitgenodigd bij een gezin om te lunchen. Jonas en zijn vrouw en kinderen hebben zich uitgesloofd, wat ook heel leuk is, ia dat we volgende week zondag uitgenodigd zijn met z'n alle ( als Runar en Matthijs mee gaan naar de zaal) om een uitgebreide lunch te eten bij Jonas en zijn familie en om smiddags lekker met z'n alle de omgeving gaan verkennen. Hoe tof is dat, waar heb je die gastvrijheid nou voor een totaal onbekende? Juist! Nergens behalve hier! Na de luch ben ik met een broeder mee gegaan naar het winkelcentrum en heb ik een pak gekocht waardoor ik me iets gemakkelijker voel op de vergadering. Van de week ga ik proberen om weer een keer in de vd te gaan, helaas moet ik de hulp maand dit jaar over slaan maar ik blif m'n best doen!

Dat is het wel weer zo een beetje, vrijwel dezelfde dagen, ik geef jullie weer een update als er wat spectaculairs gebeurd;)

Cheers

  • 12 Maart 2013 - 18:13

    Louis & Ans:

    Beste Emiel,

    Het is je gelukt om een vergaderzaal te vinden en kon je proeven aan de broederschap.

    Het lezen van je ervaring doet ons goed. Bloemen snijden is ook een ervaring rijker en voor een goed doel om in leven te blijven.

    We missen je wel, afgelopen zaterdag zijn we in Swifterbant geweest en heb ik nog gezellig met je Vader staan praten.

    Emiel pas op en geniet van de omgang.

    Tot ziens Louis & Ans.

  • 12 Maart 2013 - 19:57

    Ria Beima:

    Lieve Emiel. Ik ben blij dat ja naar de zaal bent geweest, maar waarom heb je een een visa aangeveaagd om nog langer weg te blijven? Ik hoop het niet, want ik vind 6 maanden al zo vreselijk lang. Iedereen mist je hier. We gaan overmorgen verhuizen en zijn al een tijd bezig om alles in te pakken. Fijn dat jullie werk hebben gevonden. Liefs van opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emiel

Dreaming, follow your dream, living your dream, that is what i do. Surfing, swimming, diving, searching for some adventure, and here it is and there i go. Do i need to say more?

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 10368

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 29 Juni 2013

Australië, New Zealand, Thailand

Landen bezocht: