"Ja hij leeft nog" - Reisverslag uit Torquay, Australië van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu "Ja hij leeft nog" - Reisverslag uit Torquay, Australië van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu

"Ja hij leeft nog"

Door: Emilio

Blijf op de hoogte en volg Emiel

07 April 2013 | Australië, Torquay

En dan krijg je de vraag of je weer eens een reis verslag wil maken, foto's wil posten en wil Skypen om alle spannende verhalen te vertellen. Guys serieus weten jullie het dan nog niet? Australië is geen bal aan!
…........................OKÉ.......................!
Ik geef toe dat verzin ik, maar de afgelopen weken zijn vrijwel eentonig en eigenlijk stiekem vermoeiend en geestdodend geweest. Maar ik zal mijn best doen om de hoogtepunten zo positief mogelijk te verwoorden;)

Ik heb de auto aan de praat gekregen! Het koste me eigenlijk niet zo heel veel moeite maar ja ik vond het al heel goed voor iemand die twee linker handen heeft. Toch?
Leli's plukken leuk joh, (werktijden zijn overigens veranderd) sta je dan in het donker tussen alle groene toppen de roze (volgens de Oekraïners) er tussen uit te snijden. Praktisch onmogelijk en waarschijnlijk zijn deze hardwerkende oostblokkers universitair onderwijs gehad in kleuren onderscheiden, want ik zie ze niet! Anyway begrijp me niet verkeerd die gasten zijn buffels, werken hard, gaan alleen maar door en door, en na werktijd vinden ze het niet erg om 2 a 3 uur door te werken. Ik wel dus!l! Inderdaad ik heb al meerdere malen het idee gehad om te stoppen en m'n biezen te pakken! Gelukkig zijn er dan nog mijn vrienden die zo positief zijn ingesteld en een goed gevulde bankrekening die mij tegen houden.

Oh ja de auto is er ondertussen weer mee opgehouden dus 1x per week boodschappen doen is ons hoogtepunt van de week geworden.

Ondertussen is de temperatuur ook gezakt en is het in de avond rond de 13 graden (ijskoud dus) sta je om 11 uur savonds buiten te koken in je asokloffie omdat je geen warmere kleding hebt.

Zondag 24 maart, ik heb op de vergaderingen al een aantal antwoorden gegeven, super spannend maar erg leuk om te doen. Na de vergadering ben ik in de veldienst geweest, super tof allemaal, heerlijk hele gesprekken met mensen voeren over van alles en nog wat! Ik werkte samen met David die had een brother in law wonen in torqauy (bells beach, het laatste woord zegt het al strand dus) die heeft even geregeld dat we daar dus het weekend van 6 en 7 april mochten logeren! Hoe tof is dat? En laat er dan toevallig die week ook de Rip Curl Pro 2013 zijn op bells beach! (Voor de gene die niet weten wat dat is, een wereld kampioenschap surfen) oftewel.....AWESOME!

Memorial day, een zeer bijzondere dag, niet alleen vanwege de memorial day maar ook omdat het de allereerste keer in mijn leven is dat ik deze dag mis in mijn oude vertrouwde gemeente monnickedam. Wees niet getreurd, wat ik eigenlijk ook wel wist, ook in de lilydale congregation is het t zelfde als over de rest van de wereld! Bijzonder dus.

Paasweekend, heeeerlijk 3 dagen vrij, niet dus als je geen auto hebt, in the middle of nowhere zit en het koud is en regent! Wat hebben we dus gedaan? Films gekeken (videobanden) real oldschool dus.

We waren alledrie dus blij dat we weer mochten werken dinsdag!
De rest van de week was wederom saai en geestdodend maar nu konden we uitzien naar het weekend! TORQUAY, BELLS BEACH!!!!

Een kleine teleurstelling.....Rip curl pro was dinsdag al afgelopen omdat ze veel goede golven hebben gehad! Bummer!

Vrijdag na het werk, snel de spullen gepakt, en op naar het onbekende!
Op naar een plek die je niet kent, een familie die je niet kent, die je alleen mar hebt gesproken via de telefoon, maar wel zo gastvrij zijn om drie wild vreemden backpackers een weekend in huis te nemen! Anyway openbaar vervoer cool man! Het heeft ons uiteindelijk maar 7 uur gekost om er te komen! 10pm werden we in het donker opgehaald door David op de great ocean road! Niks geen sideseeing want het was dus al donker zoals ik je net al zei.

David een broeder van ongeveer 55 lentes jong, een metertje of 1.5 lijkend op die kleine maffia gast van the goodfella's. Een echte ozzie man! Een waanzinnig mooi luxe huis opde top van een Hill! Kapot van het reizen kwamen we in ons eigen gedeelte van het huis, alles rook fris, zag er schoon uit, en onze eigen kamer! Na het plassen je handen wassen met zeep, iets unieks. Oftewel Paradise! We vielen dus ook alledrie met een glimlach van oor tot oor in slaap!

"We moeten vroeg opstaan jongens want dan kunnen we surfen" zo gezegd zo gedaan om 8 uur ging onze wekker dus haha na een heerlijk ontbijt en een overheerlijke kop koffie hebben we David zijn vrouw ontmoet, Jill. Op datzelfde moment kwamen we er dus achter dat we echt op een top locatie zaten! Hoewel de golven te laag waren om te surfen werden we overspoeld met de billabong, QuickSilver, ripcurlwinkels etc etc. Again Paradise! Nadat we de winkels hebben leeg gekocht zijn we heerlijk op het strand gaan liggen en hebben we onder het genot An een temperatuurtje van 27-30 graden lekker liggen bakken in de zon!

Om 6 uur gingen we met een aantal broeders en zusters (zo'n 30 man jong en oud) bij een beachclub wat biertjes drinken! Dit doen ze wekelijks als het weer het toelaat! Ja jongens dit is echt Paradise!

We vervolgde onze route terug naar het huis waar we met 16 man zijn gaan barbecuen onder het genot van davids eigen gebrouwen bier! Het was een epic gezellige avond een om nooit te vergeten! De volgende morgen naar de vergadering geweest, iedereen die naar je toe komt echt top! Smiddags naar een appartement van een broeder geweest die we mogelijk een langere tijd mogen gaan huren (ohja uitzicht op de oceaan, 3 slaapkamers, en 2 mins lopen naar het strand) whoppa awesome again!

David heeft ons de mooiste spots laten zien rondom torquay, heerlijk!
Helaas na een geweldig weekend moesten we afscheid nemen van deze geweldige mensen! Time flies when u have fun. Onderweg richting het station nog even langs een bierbrouwerij geweest, nog een goed biertje gepakt en voor de laatste keer omgekeken naar onze nieuwe vrienden;)

Vraag me niet hoe het kan, maar ik MOET altijd rennen om de bus of trein te halen. Ook hier in Melbourne;) sucks dus.

En toen begon onze geestdodende en oersaaie werk week weer!

Nou was me dit niet een verhaal, positief en negatief dubbel en dwars door elkaar heen gewrongen, maar vooral weer een hele mooie ervaring.

Tot over een aantal weken.
Cheers mates.

  • 07 April 2013 - 16:03

    Fred B:

    He ouwe vrijbuiter van me
    Leven is zo slecht niet he!
    Kus your old dad

  • 07 April 2013 - 20:25

    Gwen:

    Hey Emailtje.......heerlijk dit jullie dat weekend zo genoten hebben. Geweldig dat jullie door de geloofsgenoten zo gastvrj ontvangen zijn. Enne......dat saaie werk; nog even volhouden en daarna weer volop genieten met een gevulde bankrekening. Wat zul je dan dankbaar zijn dat je volgehouden hebt!
    Knuffel voor je maatjes en blijf genieten, maat! X


  • 07 April 2013 - 20:25

    Gwen:

    Hey Emailtje.......heerlijk dit jullie dat weekend zo genoten hebben. Geweldig dat jullie door de geloofsgenoten zo gastvrj ontvangen zijn. Enne......dat saaie werk; nog even volhouden en daarna weer volop genieten met een gevulde bankrekening. Wat zul je dan dankbaar zijn dat je volgehouden hebt!
    Knuffel voor je maatjes en blijf genieten, maat! X


  • 08 April 2013 - 02:09

    Laszlo:

    Leuk geschreven. Take care

  • 08 April 2013 - 19:54

    Ria Beima:

    Hallo Emilio. Fijn weer wat van je te horen. We zijn blij dat je geniet en dat het weer weer lekker warm is. Heerlijk dat de broeders en zusters allemaal naar je toe komen als je op de vergadering bent.
    Geniet ervan en we hopen snel weer wat van je te horen. kus van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emiel

Dreaming, follow your dream, living your dream, that is what i do. Surfing, swimming, diving, searching for some adventure, and here it is and there i go. Do i need to say more?

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 10381

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 29 Juni 2013

Australië, New Zealand, Thailand

Landen bezocht: