Welcome to NZ - Reisverslag uit National Park, Verenigde Staten van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu Welcome to NZ - Reisverslag uit National Park, Verenigde Staten van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu

Welcome to NZ

Blijf op de hoogte en volg Emiel

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, National Park

Auckland, welkom!
Morgen vertrekken we met de stray bus! Het zal mij benieuwen. Ik heb er in iedergeval heel veel zin in!
Cya later fokes!

Aangekomen en wel in new zealand!
30/1 begon ons avontuur met de straybus. Zo'n 30 backpackers jong en oud. Super vet om weer allemaal nieuwe mensen te leren kennen. De dagen bestaan uit 7:20 uur vertrekken om vervolgens een uur of 4 te gaan rijden naar verschillende plaatsen waar een hoop te doen is.

De eerste dag zijn we naar een hot water beach geweest, jawel daar hebben we als een stel debiele Duitsers holes lopen graven omdat het dan een hot tube werd. Ofc geloofde ik er niks van en verbrande dus mooi m'n voeten:/ lang leven de lava onder het strand. S'avonds lekker gebbqd en daarna met een groepje naar het strand! Awesome!

De natuur in NZ is zo ontzettend mooi! Van rainforrest to hills, beach alles! En ja hoor we vertrokken weer rond een uurtje of 7:30. Slaperig en wel opweg naar naglag. Naglag is klein surfers dorp, waaaar endless summer is opgenomen met their great left waves! Helaas waren de golven niet al te best dus ging Runar op de fiets naar de stad en ging ik na een wandeling van 1.5 uur bergje op bergje af naar het strand met wat mensen! Heerlijk. S'avonds lekker in het subtropische hostel gegeten! Sauna gepakt en de glowworms en sterren gekeken. Er is zo ontzettend veel te doen dat het bijna onmogelijk is om alles op te schrijven.

De dag erna zijn we naar grotten geweest waar wij (5personrn) hebben geabsailed, rots geklommen en door heeeele krappe onderwatergelopen doorgangen gekropen! Stale tieten;) gezien en glowworms. Al met al koste deze trip 4 uur van onze dure tijd in NZ.
Definitely worth the money!

Nu zijn we onderweg naar taupa, de goedkoopste spot om te gaan skydiven, actually i thought "i will never do that". Maar groepsdruk...en de verhalen die ik gehoord heb, hebben me overgehaald:$ 12000 ft.

Wouw amazing! We zijn aangekomen in taupo, BAM gelijk in de limo naar de skydive center! Stonden er dan met zenuwen van hier nar Amsterdam in ons blauwe pak met helm op. 3 minutes to go guys. Daar gingen we dan hop de lucht in. Na 10 minuten gevlogen te hebben zegt mijn instructeur we're now at 2000ft still 10k to go. Dussssss en toen Brande het groene lampje, daar ging Runar met z'n Nederlandse instructeur, whoop ur turn, there we go, en daar gingen we! 45 seconden vrije val naar beneden. Whooooohoooooo yeahhhhh awesomeeeee was het enige wat ik nog kon uitbrengen! De rest van de dag liepen we met een really big smile rond! S'avonds gingen we met de groep naar een local bar waar we het heeeeel erg gezellig hebben gehad met fleur en Sabine (allready Miss them) en om 1:15 pm arriveerde matti:) onze geadopteerde vriend! Awesome! Nog even naar het meer geweet en geslapen.

  • 03 Februari 2013 - 23:28

    Ria Beima:

    Lieve Emiel. In de eerste plaats bedankt voor je lieve e-mail die je hebt gestuurd en de leuke foto's. Jullie maken wel wat mee zeg. Wat een avondturen allemaal. Ik ben blij dat je zo geniet van alles. Ik heb ook al je foto's gezien op de computer van Meggy. Ik ben een paar dagen in Nederland en ga vrijdag of zaterdag weer terug naar Duitsland.
    Liefs Oma

  • 04 Februari 2013 - 00:43

    Ria Vis:

    Hallo Emiel,

    De eerste maand zit er op.Een maand waarin jullie je beslist niet hebben verveeld volgens je verslag.Het leven van een avonturier is maar zwaar.Wij hier in kou en regen harde wind en jullie lekker in het zonnetje.Hoewel het is volop zomer daar lijkt me erg heet.Ik ben blij dat je ook oog hebt voor de natuur want die schijnt in NZ erg mooi te zijn.Er is natuurlijk nog meer mooie natuur maar daar zou ik maar niet zo van genieten als ik jou was kan later erg pijn doen.Had je nog niet genoeg gevlogen ja wel maar niet zo free als à bird.Een hele ervaring denk ik.Mijn beentjes hou ik liever op de grond.
    Je hebt al zoveel mensen ontmoet zaten daar ook brs en zrs bij?Die vinden het vast leuk om zo'nHollandse jongen te ontmoeten.
    Hier is het zo langzamerhand nacht geworden wat betekent dag bij jullie .Weer een dag vol nieuwe uitdagingen . Groeten van ons aan jullie .Liefs Ria

  • 05 Februari 2013 - 10:01

    Maureen:

    Hi emiel,


    Wat een gave dingen maak je mee, man! Echt cool ik hou ook van bergen en grotten etc. leuk om allemaal te horen!

    Alleen hopen we wel dat je je koppie erbij houdt en je na de eerste maand, zoals oma inderdaad aanhaald, hebben we nog niets gehoord van het oorspronkelijke plan; dat je een route gepland had en langs die route ook de gemeenten te gaan bezoeken?
    misschien zijn daar ook wel leuke jonge mensen, of had je in New Zeeland geen route gepland en komt dat na New Zeeland?

    Je zal misschien denken niet zeuren maar, in ieder geval moet je niet alleen lichamelijk gevoed blijven he!

    dikke hug maureen

  • 08 Februari 2013 - 16:54

    Sylvia:

    Hoi Emiel,

    Eindelijk ff tijd om je verhalen te lezen en te reageren. In één woord; Jaloeoeoeoers ben ik!
    Geweldig wat een avonturen maak jij (jullie) mee. Dat nemen ze je nooit meer af.
    En dat alles pas in 1 maand gedaan, wat volgt er nog meer.....
    Geniet en groetjes van Bas, Sylvia Mike en Mick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emiel

Dreaming, follow your dream, living your dream, that is what i do. Surfing, swimming, diving, searching for some adventure, and here it is and there i go. Do i need to say more?

Actief sinds 19 Nov. 2012
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 10377

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 29 Juni 2013

Australië, New Zealand, Thailand

Landen bezocht: