nimbin, surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu nimbin, surfers Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu

nimbin, surfers Paradise

Blijf op de hoogte en volg Emiel

22 Januari 2013 | Australië, Surfers Paradise

18-01-13 Byron bay
De relax verhalen van op het strand liggen zal ik jullie besparen, dus gaan we gelijk over naar de avond. Matthijs een jongen die we hebben leren kennen vanaf Schiphol kon niet nog een nacht bijboeken in ons hostel. Dus waarom niet illegaal blijven pitten? Is toch een avontuur? Wij de vroeg slapen want na 11:00pm word je id gecontroleerd of je wel echt verblijft in het hostel.

Om ongeveer 1:00 am komen er twee meiden uit de gold coast helemaal in paniek binnen omdat hun vriendin bijna k.o was gegaan. En ja hoor hoe diep je ook ligt te slapen je verpleegkundige intuïtie verdwijnt gelukkig niet zo snel, dus die meid onder de koude douche gegooid en veel heeeeeel veel water gegeven. Wat zal zij een hoofdpijn hebben de volgende dag:p

Het is maar goed dat we zondag vertrekken want we krijgen steeds vagere figuren op de kamer. (Nadeel van hostels) overig de douches en wc's zijn hier tot nu toe het best;) leuk detail toch?

Sunday 20th of january Brisbane
In alle vroegte vertrokken samen met m'n nieuwe maatje Matthijs. 7:45 uur en wij zijn opweg naar Brisbane. Jawel ....om de camper op te halen!
Ik ben blij dat hij mee is want dat links rijden is een hele ervaring.

Aldus rijdende komen we langs surfers Paradise. Wat een mooie skyline! Mooie hoge gebouwen aan het strand. Who knows gaan we er nig eens heen:) anyway straks gaan weer terug richting Byron Bay om vervolgens een 2.5 uur durende wandeltocht te lopen naar het meest oostelijk stukje land van australie. De vuurtoren.

Nimbin
Welke route doen we? Snelweg of b weg? Van beide hadden we geen idee hoe we moesten. Ga hier maar rechtdoor zal wel goed zijn werd er van achter uit de bus geroepen. Goed plan Runar, we hebben de mooiste route richting nimbin gevonden, allemaal leuk en aardig maar dat betekende wel 3 uur via hele dunne weggetjes de berg op en af, waanzinnig mooi zicht, en uiteindelijk was het ook echt de moeite waard!

Aangekomen in nimbin, zware tegenvaller dus binnen een uur waren we weer weg haha. Aangekomen in byron bay hebben we afscheid genomen van Kiki en Stephanie. Gek genoeg is dat heel lastig:/ de afgelopen 3 weken zijn we heel wat met elkaar opgetrokken. Was een mooie tijd.

Snel doorrijden want we wilde niet nog een dag in byron blijven dus zijn we naar Marga beach gegaan, een klein dorpje wat niet eens op de kaart staat, wij een mooie spot gevonden om te slapen bedachten we dat we nog bood happen moesten doen. ONMOGELIJK alles was gesloten op maandag avond 7 uur grrr. Oh klein detailte het regende pijpenstelen oftewel bad mood. Wij dus doorgereden naar kingcliff? Een of ander klein uitgestorven dorp. Niks te beleven dus om 9:30 uur lagen we in coma.

De volgende morgen werden we wakker, opende de deur en.....stralende dag, blauwe lucht en blauwe oceaan en wit stand. Amazing just like Paradise (foto's volgen) dat was dus wel even beter dan de vorige dag.

Spullen inpakken en op naar surfers Paradise. Heerlijke witte stranden, mooie zee, veel billabong en Rip curl en QuickSilver winkels dus we konden ons lol op. Oh ik heb mezelf aangeleerd om een winkel te kunnen inlopen en er ook weer uit zonder wat te kopen. Hoe vet is dat:)

Boodschappen doen in sp is krankzinnig. 2 volkoren broden in je wagentje, loop je even weg, BAM weg je brood (het was de laatste van het schap) dus wij die winkel doorgezocht en ja hoor de boef met zonnebril zo'n jaar of 65 hield zijn karretje stevig vast en leek wel op de vlucht. Wt deed ik dus pakte een wit brood en terwijl hij omkeek pikte ik onze bruine brood eruit en verwisselde hem met een wit brood. En ja hoor missie geslaagd de beste man had niks door. Hahahaha je had er bij moeten Zijn. Haha

• 22 Januari 2013 - 14:35

Fred Biloen:

He Emilio,

Je hebt er een levendig verslag van gemaakt. Samen met wat Skypen. facetimen, bellen en whatsappen krijgt het thuisfront een goede indruk van jullie dagbestedingen en lijkt de afstand tussen Nederland en Australie kleiner.

Doe voorzichtig met links rijden en bij het omruilen van broden met seniore inwoners :)
    Ga ook zo door met de Nederlandse cultuur van 'kijken niet kopen' in dergelijke shops, want voor je het weet sta je eerder dan je lief is met je spullen op schiphol omdat je centen op zijn.

Groetjes
    Papa

• 22 Januari 2013 - 21:35

Ria Beima:

Hallo Emiel en Runar
    Zo te lezen vermaken jullie je enorm. Het lijkt me erg moeilijk om links te rijden vooral op rotondes.
    Maar ja alles went. Het is precies drie weken dat jullie weg zijn en jullie hebben al heel wat meegemaakt.
    Ik hoop ook op wat foto's, want ik ben erg benieuwd.
    Heel veel plezier en groetjes van Opa en Oma