exhausted days but paradise nature! - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu exhausted days but paradise nature! - Reisverslag uit Richmond, Verenigde Staten van Emiel Biloen - WaarBenJij.nu

exhausted days but paradise nature!

Blijf op de hoogte en volg Emiel

15 Februari 2013 | Verenigde Staten, Richmond

Wellington
Mooie grote stad in het zuiden van het noorder eiland. Beetje geshopt en een leuk feestje gepakt savonds.
De volgende morgen om 6 uur op omdat we met de Ferry naar het zuider eiland gingen. Halve wege de boot trip ontwaakte ik uit mijn coma en zag ik de meest mooie natuur die ik ooit in mijn leven heb gezien. Blauw water grote bergen met veel groene bomen, varens en andere types. Opweg naar marahou ook wel Abel tasman national park genoemd. Nog nooit heb ik zulke mooie stranden gezien, en helemaal voor jezelf. We hebben een watertaxi geboekt en zijn naar een strand gevaren waar we terug hebben gewandeld door the bush 6 uur lang. Waanzinnig die natuur i know ik blijf het zeggen maar het is echt gewoon bijna een paradijsje.

8-2-13 blackball
Onderweg naar blackball, kwam Pinky (de busdriver) erachter dat de bus vol zat en dat matti er helaas uit moest. Hitchhiken (liften) schijnt hier niet moeilijk te zijn, en aangezien ik niet de beroerdste ben en van avontuur hou besloot ik om mee te gaan met mijn nieuwe mattie matti;)

Stonden we dan in Westport...met onze backpack op de schouders in de hete zon, met onze duim omhoog met een bordje met "Greymouth" erop. Na 1 uur gewacht te hebben stopte er een jeep met piepende banden, scheurde achteruit en reed bijna onze tassen omver. Maar we mochten 120km met hem mee rijden. Na een uurtje gereden te hebben waren wr op plaats van bestemming aangekomen (en ja deze beste man reed als een achterlijke over de berg kronkel weggetjes) en ja ik viel weer in slaap haha. Aangekomen in Blackball, eerder dan de bus dronken we ons wel verdiende biertje. Apart klein dorp, niet veel te beleven.

Franz' Josef
Na een lange dag in de bus gezeten te hebben kwamen we aan in het bekende dorpje "Franz' Josef". Hier hebben we een glatcier beklommen en via een mooie helikopter vlucht zijn we weer veilig aangekomen. Stunning pictures gemaakt (zie Facebook)

Wanakka
De volgende dag zijn we aangekomen in wanakka waar we hebben gehiked naar de top van een berg (heuvel) aardig steil. Normaal doet men er een uur over maar Pinky (busdriver) en ik hebben het in 40 mins gefixed. Waanzinnig uitzicht op de top van de berg! Uitkijkend over de eilandjes in ren groot meer met grote maar dan ook echt grote bergen op de achtergrond. De weg naar beneden hebben we hardgelopen (wat levensgevaarlijk is haha) uiteraard 5x gevallen. Maar ach het is weer een ervaring rijker en een avontuur;)

Queenstown
Eindelijk weer een beetje in een grotere stad! Mooi hostel met eigen badkamer! S'avonds een laatste drankje gedaan met Pinky en de bus want na vandaag scheiden onze wegen. Gezellig avondje zo!
De volgende dag niet veel gedaan, beetje werk gezocht, gechilled in het park, filmpje gekeken en Thats it.

Oh ja s'avonds werd er een gozer uit de pub gegooid, bad luck for him knalde hij met z'n kop tegen de hoek van een stenen muur, dus dat geeft een hoop troep. Gozer half K.O. Dus daar ging ik weer, wond afduwen want hij had al veel bloed verloren, dude wakker houden en zorgen dat de ambu gebeld werd! Als je moet wachten op de ambu duurt dat lang. Ambu eenmaal aangekomen dude afgeleverd in de ambu en toen kon ook ik rustig gaan slapen. Jaja zo maak je nog eens wat mee.

Milford Sound
De dag daarop vertrokken wr in alle vroegte van de dag naar een national park. Daar hebben we een adembenemende cruise gedaan tussen de bergen door op de rivier/meer. Ontzettend mooi al die natuur! S'avonds aangekomen in een heeeel piep klein plaatsje waar we verbleven, waar geen stroom was als de generator uit stond. Hebben we oma's recept klaargemaakt. Rijst, ei, paprika, uitje, kip stukjes, broccoli........broccoli, uhh Aigh er zit elemaal geen broccoli in mijn oma's recept. Dat moet courgette zijn. Ach whatever smaakt zo vast ook goed. (Sorry oma) en of het lekker was!
Er was een avondklok actief daar! 10:30 uur en de generator werd uitgeknald ofwel totale duisternis! Dus dat was lekker een avondje vroeg slapen:)

• 15 Februari 2013 - 09:18

José:

Hee Emilio!! Wat maak jij prachtige dingen mee zeg, niet normaal! Een echte droomreis. Hoe gaat t met de muntjes? Vliegen je zak uit, denk ik? Veel plezier verder! Xx José

• 15 Februari 2013 - 12:45

Ria Beima:

Lieve Emiel. We zijn blij dat je zo geniet en we denken dat door al die mooie natuur die je ziet,je nog meer waardering voor de schepping krijgt. Wat je recept met groente en eieren betreft,het is inderdaad zo dat er courgette in moet en geen broccoli. We missen je wel hoor.
    Liefs van Opa en Oma.